تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

صلح نوبل، نوبل صلح

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبلاول از همه دریافت این جایزه را به همه آزادیخواهان ایرانی تبریک می گویم. می شود به جرات گفت اعتبار و عظمت این جایزه به حدی است که بتوان آن را بزرگترین افتخار تاریخ مبارزات ملت ایران نام نهاد.
من به شدت علاقه مند بودم این جایزه همانطور که خیلی ها پیشبینی می کردند از آن بزرگ مردی دیگر یعنی هاشم آغاجری می شد. اما از دیدن نام و چهره خانم عبادی وکیل چیره دست ایرانی در صفحه بی بی سی فارسی نیز شوکه شدم، چون از نامزد بودن ایشان اطلاعی نداشتم. هرچند شاید دلیل عمده انتخاب نشدن هاشم آغاجری دوری گزیدن ذاتی این جایزه از تعبیرها و درگیریهای سیاسی است. مطمئنا در صورت انتخاب او برخورد سران ضد اصلاحات و حکومتیان به سکوت کردن و انعکاس ندادن ختم نمی شد، چه بسا چالشی دیگر را با کشور نروژ هم شروع می کردند !
به هر حال همانطور که هودر نوشته این جایزه پیغام بزرگ دیگری نیز به همراه داشت، یعنی حساسیت ویژه جوامع بین المللی نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران و تبدیل شدن آن به پارامتر جدی دیگری در فشارهای بین المللی بر علیه حکومت. این به نظرم بسیار مهم و حیاتی و حتی دلگرم کننده است که کشورهای جهان چونان عراق در زمان صدام، دچار فراموشی و سکوت سنگین نسبت به جنایتها و فشارهای داخلی بر مردم ایران نخواهند شد.
سرعت و حجم انعکاس این خبر در فضای و محیط های فارسی در اینترنت بسیار جالب است. نوشته ابراهیم نبوی و نظرات پیرامون این خبر در سایت صبحانه را بخوانید.
 
+ نوشته جیم میور خبرنگار بی بی سی در تهران
نظرات 1 + ارسال نظر
آرش شنبه 19 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 07:26 ق.ظ http://nimatext.blogsky.com

خیلی جالبه.من خبر نداشتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد