تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

وبلاگ، عکس، هاستینگ و ...

چند روزی هست که به شدت توی مود گرفتن فضا و ثبت دامین هستم. با یک سیستم مستقل کارهای زیادی می شود کرد که داشتن وبلاگ کمترین آن هست. بیشترین چیزی که من را تحریک می کند درست کردن یک photoblog هست. هرکسی که دوربین به دست می گیرد دوست دارد عکس هاش توسط دیگران دیده بشوند و کجا بهتر از اینترنت.
برای ثبت و هاستینگ شرکت زیاد هست‏، چند تا از بلاگرها هم خدمات می دهند که معروفترینشان احسان و زهیر هستند با سرویس های ویژه مخصوص وبلاگ ها. شرایط و قیمت هایشان را بررسی می کردم، از شرایط زهیر بیشتر خوشم آمد. اجاره یک ساله 50 مگابایت با ثبت دامین 40 هزار تومان.
قیمت ها مناسب هستند ولی من می خواهم بدونم از چند دامین ساپورت می کنند یا نه ؟ یعنی با یک هاستینگ چند دامین سرویس بگیرند .
 
داشتم آمار بازدیدکنندگان را بررسی می کردم توی netstat ، یکم مشکوک شدم چون چند وقتی هست اختلاف آمار خود بلاگ اسکای با اینجا زیاد شده. یلاگ اسکای نشان می ده 1890 اینجا هنوز تو 1650 هست. برای وبلاگ بهار هم چک کردم دیدم همین اختلاف هست. نمی دانم یعنی ممکن بعضی ساعت ها سرورشان down شده باشد که آمار را ثبت نکرده یا بلاگ اسکای کانترش درست کار نمی کند ؟ به هر حال یک سرویس آمار گیری دیگه را هم فعال کردم به اسم site meter . این جا می تواند فرق بین تعداد بازدید کننده با تعداد دفعات بازدید شده را نشان دهد، یعنی اگر یک کاربر با یک آی پی دو بار صفحه را لود کند به عنوان یک بازدید کننده شناخته می شود.
 
خیلی وقت پیش اوایلی که اینجا را درست کرده بودم برای تست روی movable type و نصب آزمایشی تو چند تا از این سرویس های مجانی ثبت نام کردم مثل netfirms . آدرس نت فیرم را توی وبلاگ هم گذاشتم با عنوان "درباره من" ولی بعدا اصلا یادم رفت که این صفحه را درست کنم و همین جوری مانده بود. امروز که رفتم سری اونجا زدم دیدم چند نفری توی این مدت اونجا رفتند ولی چیزی پیدا نکردند ! خلاصه امروز فردا یک صفحه حداقلی تا راه افتادن یک آدرس مستقل تو اونجا قرار می دهم. شاید چند تا عکس هم گذاشتم. کلا الان شدیدا به این نتیجه دارم می رسم که وبلاگ بدون عکس عین روزنامه تک رنگ عصرگاهی ! می شود. همش حرف و نظر و ایده که دو زار هم نمی ارزه . خوب هست آدم گاهی وقت ها آن دهنش را ببنده بگذاره منظورش به وسیله دیگری که راحتتر قابل فهم هست به مخاطب منتقل بشود. پس زنده باد وبلاگ ویژوال اینتراکتیو ! مثل خسرو نقیبی که برای هر حرفی یک عکس آماده داره : )

مثل اینکه نظرات اینجا هم بالاخره درست شد. به سلامتی برای مسوولان بلاگ اسکای مثل اینکه یک تحولاتی دراه می افته، دارن از انسداد خارج می شوند : )
نظرات 4 + ارسال نظر
تاریک خانه چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 12:13 ق.ظ http://darkroom.blogsk.com

خسته نباشید ! بالاخره راه افتاد ؟

گل ممد چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 12:55 ق.ظ http://golmammad.blogsky.com

تولد حضرت علی رو به شما هم تبریک میگم سر بزن بای

مرتضی چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 02:09 ق.ظ http://ghalam.blogsky.com

سلام در این مورد اروند ۵۰ میدهد با ۱۰۰ مگا بایت یاذم رفت ای رو به من می داد اما می توانی ازش بپرسی چند می دهد.

بهار چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 01:32 ب.ظ http://baharkhanom.blogsky.com

سلام .برای اینکه دلت نسوزه این روز بر پدرای آینده هم مبارک
مرسی از بابت تغییرات .دوربین عکاسی منظورت بود ؟
آره تو فکرشم ولی خریدش احتمالا می افته تو برنامه ۵ ساله سوم.آمار بازدید کنندگان را من هم متوجه شده بودم فکر می کردم مشکل از وبلاگ منه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد