تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

آلفرد هیچکاک

امروز سالگرد تولد آلفرد هیچکاک استاد صاحب سبک تاریخ سینماست. این را امروز از گوگل فهمیدم، لوگوی صفحه اصلی اش را به احترام هیچکاک تغییر داده و شمایلی از او بین حروف گوگل توجه را جلب می کند، رویش را هم که کلیک کنید نتیجه جستجویی با لغات کلیدی آلفرد هیچکاک را نشان می دهد. ابتکار جالبی است از طراحان گوگل.

اتفاقا چند روزی بود که به فکر هیچکاک بودم، متاسفانه هنوز هیچ فیلمی از این سینماگر افسانه ای که رهروان و مقلدان زیادی در جهان دارد ندیده ام. ولی نام او همیشه به عنوان یک فرد بزرگ در ذهنم بوده است. سرگیجه مهمترین و معروف ترین اثر هیچکاک یکی دیگر از آن top ten های جاودان همه سالها است.
سیزده آگوست 1899 تاریخ تولد و بیست نه آوریل 1980 ( باز زمانی که من بدنیا نیومده بودم ! ) تاریخ مرگش است، حدود 81 سال. در لندن بدنیا آمده و در لس آنجلس غروب کرده است.
الان بیشتر دارم به این نتیجه می رسم که یا ما باید بیست سال زودتر بدنیا می آمدیم یا بیست سال دیرتر تا بین گذشته اصیل و کلاسیک ولی نا واضح و غیر قابل تکرار و اکنون بی ثبات اما مدرن درست مثل آثار هیچکاک معلق نمانیم. راستی اگر کسی بخواهد خدای ناکرده کمی سلیقه سینمایی اش را ارتقا بدهد و نخواهد این افاضات بی سرو ته وطنی را تحمل کند جایی و راهی می شناسید تا به این فیلم ها دسترسی پیدا کند ؟
فعلا مثل اینکه باید لیست فیلم ها و به و چه چه منتقدان را بخوانیم و حسرت ببریم. اگر شما هم می خواهید حداقل از این بی بهره نباشبد به اینجا بروید.
اگر مطلب فارسی بدرد بخوری در باره هیچکاک پیدا کردم این پایین اضافه می کنم.