تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

تظاهرات و تجمع در تهران

از ساعت ۸ دیشب (سه شنبه) تظاهرات و تجمعی در حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان در اعتراض و یا به بیان بهتر به بهانه طرح خصوصی سازی دانشگاه ها در کوی دانشگاه برگزار شد. این تجمع رفته رفته با حضور مردم در حدود ۱۰۰۰ نفر تا ساعت چهار بامداد چهارشنبه ادامه پیدا کرد.
به نظر می رسد این تجمع و راهپیمایی اولین حرکت جدی دانشجویان بعد از نامه اعتراض آمیز و شدید دفتر تحکیم وحدت به آیت الله خامنه ای باشد و از آن به عنوان پیش زمینه و زنگ خطر در آستانه سالگرد ۱۸ تیر می توان یاد کرد.

+ گزارش لحظه به لحظه و مفصل وقایع دیشب را از وبلاگ راوی دنبال کنید. 
+ گزارش بی بی سی از تجمع دیشب : "
تظاهرات اعتراض آمیز در تهران "


تازه : ناآرامی ها دیشب نیز با تجمع حدود هزار نفر از دانشجویان و مردم در کوی دانشگاه و خیابان های اطراف ادامه یافت. این تجمع با شعارهای ضد حکومتی و سنگ پراکنی تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه ادامه داشته و باعث ایجاد ترافیک سنگین از پل گیشا تا خیابان ها اطراف کوی شده است. به نظر می رسد پوشش گشترده شبکه های ایرانی خارج از کشور عامل اصلی پیوستن مردم به اجتماع کنندگان باشد. همچنین وزیر اطلاعات از دستگیری باند اغتشاش که تعداد آن ها را ۱۹ نفر اعلام کرد توسط وزارت اطلاعات خبر داد. طبق شواهد، این گونه تحرکات پراکنده که دارای هدف مشخص و حمایت گسترده دانشجویی و مردمی برخوردار نباشد جز بهانه دادن برای سرکوب بیشتر نتیجه دیگری نداشته است. در این مقطع زمانی بیشتر مطالبات می بایست با دادن اطلاعیه ها و نامه های سرگشاده و اعلام صریح خواسته ها بیان شود که مسلما همراهی مجامع بین المللی را هم می تواند در پی داشته باشد. بوجود آوردن جو پلیسی راه را بر مسیر های کم خطر می بندد.

+ عکسهای ایسنا
گزارش تکمیلی بی بی سی
+ خبر گزاری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
+ وبلاگ خبر کده

نظرات 3 + ارسال نظر
نگاتیو پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:12 ب.ظ http://negative.blogsky.com

سلام .
ممنون از توجه ات

مرتضی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:34 ب.ظ http://raavi.blogsky.com

ممنون از لینکت

مازیار جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 09:56 ق.ظ http://toonell.persianblog.com

سلام:
ممنون از اینکه سر زدی.من مشتاقم از مقاله شما استفاده کنم.در ضمن به زودی خواهم نوشت.

موفق باشی......مازیار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد