تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

گروه های فشار و اندیشه بازپس گیری قدرت

فعالیت دوباره و پردامنه گروههای فشار شاعبه نظریه نرمش در بیرون، سختی در درون را محتمل تر میکند. تحلیل بهنود را درباره سیر تاریخی جریان گروه های فشار بخوانید. (تحرک گروه های فشار در سالگرد ۱۸ تیر) 
سرکوب و خشونت بی لگام برای ساکت کردن دانشجویان و اصلاح طلبان فقط به قصد خارج کردن آن ها از گردونه سیاست رسمی در مجلس و ریاست جمهوری ترفند جدیدی است که محافظه کاران منزوی را به بازگشت به روزهای اقتدار پیش از خرداد هفتاد شش امیدوار می کند. سیاستی که اجرای آن بدون دیدن چراغ سبز حکومت از آمریکا و متحدانش متصور نیست. ایران به فرایند صلح خاورمیانه، حکومت آینده عراق و افغانستان دخالت نکند در ازای آن فعلا از بابت حمله نظامی نگران نباشد ! 
درست مانند داستانی که در انتخابات شورای شهر افتاد، عدم شرکت مردم و بدست آوردن رای اقلیت و راه یابی یک عده به ظاهر گمنام ولی وابسته. داستانی که اگر اصلاح طلبان تکلیف خود را با قدرت تا قبل از اتمام دوره حضورشان مشخص نکنند با توجه به شرایط جهانی و عدم تمرکز آمریکا در این مقطع روی ایران می تواند برای انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری تکرار شود. البته امکان عملی شدن کامل این خواب و خیالات در صورتی است که تا آن زمان وضع به همین روی ادامه داشته باشد.ادامه انزوا و سرخوردگی مردم، سکوت و عدم تصمیم گیری جدی اصلاح طلبان و پایداری آمریکا به این سیاست توافق مقطعی برای پرداختن به موضوعی مهمتر در قبال محافظه کاران.
بر چیدن بساط اصلاح طلبی آرزوی دیرین قدرت انتصابی است که مردم ایران باید آن را جدی بگیرند.
بازگشتن به خفقان پیش از دوم خرداد آیا ممکن خواهد شد ؟
نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:21 ب.ظ http://asm.blogsky.com

به ماهم سر بزن نظر یادت نره خواستی بهت لینک می دم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد