تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

تصمیم تازه آمریکا و آینده ایران

تصمیم منطقی است از جانب آمریکا، تصمیم بر مبارزه با اقلیت غیر مردمی دارای قدرت اکثریت از راه تقویت نیروها و حرکت های مردمی و پایان تلاش بر مذاکره با حکومت جمهوری اسلامی. خبر بی بی سی
بلاخره به این نتبجه رسیدند، حمایت و پافشاری برای سر براه کردن این رژیم نتیجه ای ندارد. تا حالا اگر فکر می کردند با پیغام و پسغام و مذاکره پنهانی یا فشار و تهدید و زور این حکومت دست از بازی ها و کارشکنی های پنهان و آشکارش برخواهد شست اکنون همچون خود ملت ایران تنها به یک راه می اندیشند؛ پایان دادن به کار حکومت فریب بیست و چند ساله و روی کار آمدن حکومتی مردمی بدون هیچ مقام و منسب الهی. قطعا اگر فشارهای بین اللملی درجهت برآورده شدن خواستهای مردم به حمایت از آن ها بپردازد می توان به کم هزینه ترین روش به برکناری قدرت مداران ضد مردم امیدوار بود، حرکتی که باید از درون مردم به دموکراتیک ترین روش ها یعنی با صحبت از تغییر قانون اساسی بوجود آید که نمونه بسیار مؤثر و امیدوار کننده آن منشور جمهوری خواهی است که با شناختن علت مشکلات در ساختار قدرت برای بوجود آمدن حکومتی به واقع جمهوری بدور از هر ایدؤلوژی و بینشی که باعث ایجاد دسته بندی هایی در تضاد با منافع ملی باشد تلاش می کند و به علت دسترسی به تریبون های بین اللملی و امکان تماس با مجامع جهانی می توانند منشا اثری باشند تا با سیر دموکراتیک بدور از خشونت حکومت را وادار به پذیرش حق حاکمیت مردم از طریق تغییر قانون اساسی کنند.
این تصمیم به معنای بر باد رفتن تمام آرزوهای محافظه کاران بر توافقات پنهان برای تمدید مهلت یا ادامه حکومت به اذای دادن امتیازات ننگین است، و نشان از رویکرد جدید آمریکا نسبت به نوع حکومت کشورهای خاورمیانه ای است. تلاش برای برپایی دموکراسی و حکومت های مردمی بسیار کم هزینه تر و پایدارتر از حمایت حکومت های غیرمردمی هر چند موافق با آمریکا خواهد بود و این تنها راه مبارزه با رشد بنیاد گرایی در این کشورهاست که آمریکا بعد از یازده سپتامبر تمام توانش را در مبارزه با آن صرف کرده است.
باید خشنود بود که شرایط ایران بعد از دوم خرداد یعنی با افزایش آگاهی های عمومی و سطح بینش اجتماعی نسبت به حکومت و جهان باعث شناخت موانع اصلی مسیر آزادی و مردمسالاری از جانب مردم شده است. شناختی که درپی آن حرکت هدفمند و مشخص برای رفع آن موانع و ایجاد نظامی مردمسالار از کانالی غیر از خشونت و انقلاب بوجود خواهد آمد و این خود کم چیزی نیست که بعد از صد سال نیاز به دموکراسی خواست تمامی اقشار و نه فقظ نخبگان جامعه ایران می شود.
این حکومتگران توانایی همساز شدن با حرکت توقف ناپذیر مردم برای رسیدن به آزادی و جامعه ای بهتر را ندارند پس چاره ای نیست باید آن ها را رها کرد و از کنارشان به مسیر ادامه داد. حال انتخاب با خودشان است باز هم می خواهند سد راه شوند تا این بار زیر دست و پا له شوند یا خودشان به آرامی از سر راه کنار می روند.
باید امیدوار بود این بار آمریکا براستی با حرکت درجهت منافع ملت ایران و با فشار بر قدرت های مطلقه  مسیر رسیدن به حکومتی مردمی را هموار سازد. شرایط در ایران به مراتب مساعد تر از عراق قبل جنگ است، تمام آن تراس ها و نا آگاهی های مردم در عراق برای مردم ایران کمرنگ تر شده است، ما اکنون می دانیم چه می خواهیم و خود هم آن را خواهیم گرفت بدون نیاز به هیچ جنگی...
- وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد تغییر رژیم ایران را داد (ایران امروز)
- در همین رابطه بخوانید دو نوشته زیبای بهنود را : 
دوم خرداد و خوش خبر باش
نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:50 ق.ظ http://khakestar.blogsky.com

سلام مرسی به من سر زدی.
راستی باید خیلی انگیزه باشه آدم تو این اوضاع سیاسی بنویسه من یه مدت گذاشتم کنار تا بعد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد