تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

و من به دنیا آمدم...

سال ۶۰ بود یا ۶۱؟ درست یادم نیست. مربوط به خیلی وقت پیش می شود. بیست و چند سال و خورده ای. هنوز صبح نشده بود. نه... شب نرسیده بود. بله، یادم آمد. هوا هم خیلی گرم بود. کولر روشن بود ولی من از گرما قرمز شده بودم. پاهایم توی شکم، خوابم برده بود. نمی دانم کی از خواب بیدارم کرد. درست یادم نیست. داشتم خواب می دیدم. یک دفعه صدایم زد. هی! تو! بلند شو. پاهایم درد گرفته بود از بس همه اش به یک حالت این چند ماه آخر آن جا خوابیده بودم و خواب دیده بودم، ولی هنوز خوابم می آمد. نه، هنوز تمام نشده. چه کارم دارید؟ شاید من ازشان پرسیدم. نمی دانم، شاید هم اول آن ها پرسیده بودند که چه قدر می خوابی و بعد من این را گفته بودم. صدایم را نشنیدند. باز یک ور شدم. لم دادم. آن قدر زیرم نرم و راحت بود که انگار توی پر قو هستم. جای تاریک و آرام. مادرم نمی گذاشت آب توی دلم تکان بخورد. یک کنج دنج. تو همچین جایی به غیر از خواب دیدن کار دیگری می خواستید بکنم؟ فقط گاهی که حوصله ام سر می رفت با مادرم صحبت می کردم، او هم با دقت عجیبی به حرف هایم گوش می داد. بهش گفتم نمی خواهم از اینجا بیرون بیایم. خیلی غصه اش گرفت. هی از لباس های قشنگ و خوراکی های خوشمزه ای که برایم آماده کرده بود تعریف می کرد. چقدر لباس برایم دوخته بود. از یک جایی هم تعریف می کرد که من می توانستم تویش بخوابم  و هی تاب بخورم. آنقدر تعریف کرد که وسوسه شدم. آخر می خواستم بدانم آغوشش چه مزه ای دارد. شکلات قهوه ای خوشمزه تر است یا غذایی که آن تو می خوردم؟ اسباب بازی چیه؟ می خواستم ببینمش. خودش را. اگر نمی آمدم مطمئنم خیلی ناراحت می شد. نه! من نیامده نباید ناراحتش می کردم. این شد که آمدم. اما یک شرط گذاشتم که اگر از این جای جدید خوشم نیامد دوباره بگذاره برگردم همان جا، همان جایی که اول بودم. توی همان پر قو، تا بگیرم بخوابم. او هم گفت باشه، باشه، عزیزم! تو بیا اینجا رو ببین، من مطمئنم آنقدر بهت خوش می گذرده که دیگه هیچ وقت فکر برگشتن نکنی. صبح زود بود فکر کنم. شبش تا دیر وقت با من حرف زد. چقدر حس خوبی داشتم. کلی بوسش کردم. قلقلکش می آمد. می گفت بازی گوشی نکن. الان بگیر بخواب تا صبح که می خوایی بیایی این جا سر حال باشی. اما من دیگه خوابم نمی برد. انگار اضطراب داشتم. نه! بیشتر هیجان داشتم. آخه من قبلش اصلا آن جا را ندیده بودم. آخر می دانید قبل از اینجا من پیش پدرم بودم. باهم زیاد بازی می کردیم. خیلی خوش می گذشت اما یک دفعه تصمیم گرفت دیگه من رو تحویل مامانم بده تا یک مدت هم پیش اون باشم. قبل از بابام رو هم خیلی یادم نمی آد. شاید روی زمین افتاده بودم. یا تو هوا بازی می کردم. اما دیگه می خواستم به یک جای واقعا جدید وارد بشم. یک جای عجیب. از دوستام هر کی به اونجا رفته بود دیگه برنگشته بود. حالا هم من... نمی دانستم باید چه کنم. نمی دانستم جایی که باید واردش شوم چه جور جایی ست. آنجا هم می توانم مثل اینجا دوست پیدا کنم؟ یعنی نانی رو می تونم دوباره پیدا کنم؟ آخه نانی قول داده بود زود برگرده دوباره پیش هم باشیم ولی من تنها موندم و اون برنگشت. به دنیا رفت فکر کنم، پس حتما باید بتونم پیدایش کنم دیگه؟ به من گفت می روم دنیا، یا یک همچین جایی. کاش ازش آدرسش رو می پرسیدم... مادرم خیلی سفارش کرد که درست و سر موقع بیام بیرون. می گفت اگه دوباره بخوای بازی در بیاری یا خوابت ببره هم من رو اذیت می کنی هم ممکن است بلایی سر خودت بیاد. نه! به حرفش گوش می کنم من. آخه هنوز نیامده نمی خوام اذیتش کنم. ما دوست های خوبی بودیم. ما سه نفری. من و بابا و مامان. چشم گفتم و با هم خوابیدیم. کولر روشن بود ولی مامان خیلی گرمش شده بود. یادم نیست آن موقع می دانستم کولر چیه یا نه، ولی مامان می گفت اگه این هم نبود که من می مردم از گرما. پس خوب شد کولر بود اون موقع که مامان طوریش نشد.

سپیده زده بود؟ نه هوا داشت تاریک می شد، به نظرم. از آن تو درست نمی دیدم. از خواب که بیدار شدم یک دفعه حس کردم چقدر دلم درد می کند. احساس تهوع هم داشتم به نظرم. همه جا گرم بود و یک پارچه زبر دورم پیچیده شده بود. آه... بله، این که کنارم خوابیده مامان است. آه، مامان چقدر تو قشنگی. خوب شد بیرون آمدم. کاش بیدار بود تا بغلم کند و بهش بگویم چقدر دوستش دارم... خدای من! چقدر همه جا روشن است. مگر الان شب نیست؟ پس حتما باید صبح شده باشد. آره، صبح شده بود. من مامان را صدا زدم یا مامان من را صدا زد، یادم نیست درست، ولی یک دفعه من و اون یک وری شدیم رو بروی هم. خوابیده بلغلم کرد. چقدر بدنش گرم و خوش بو بود. پیشانیم را بوسید، خیلی کم مو بودم... من بعد یادم می آید که غمگین شدم. چرا زودتر نیامده بودم؟ مادر چقدر خوب است... و من گریه کردم آن موقع. مادر باز بوسید پیشانی را. با همان صدای آشنا که قبلا با هم صحبت می کردیم رو به من گفت: عزیزم، گریه نکن. تو دیگه به دنیا آمدی...

نظرات 10 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:39 ب.ظ http://mortezaa.com

فعلا اول بگم مبارک بعدش بشینم سر فرصت بخونم.

علی اعطا جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:29 ق.ظ http://alieta.persianblog.com

سلام. تبریک می‌گم. جالب بود خیلی!

باران جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:34 ق.ظ

خیلی ناز نوشته بودی ...

پونه جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:03 ب.ظ http://lan-site.com

خیلی خیلی خیلی قشنگ بود ..... خیلی طولانی و ناز ... با تمام جزییات .... آقای خوب خوش امدی .... این طرف چیزهای قشنگی داره .... خیلی قشنگ از شکلات کاکائویی گرفته تا اسباب بازی ... بعد ها که بزرگتر شدی .... ان نوری که اول صبح به چشمات خورده دیگه اذییت نمیکنه .... نگاهش میکنی ... ان هم جزئ همان زیبایی هاست ... و بعضی از زیبایی ها ماندنی است .... پایدارند .... از همان زیبایی هایی که به مادرت نگاه کردی ..... آن ها تمام نشنی است ..... وقتی میخوندم یک لحظه دلم گرفت .... به خود انسان فکر کردم .... که چقدر فریبش میدند و بعد تو به دنیا میایی ... غافل از اینکه ان جایی که بودی ... و حتی قبل تر از آن خیلی زیباتره .... خیلی زیباتر ..... فریب و غافل شدن چیزی که انسان هزاره سوم با آن درگیره ..... بخواب پسر خوب که در اندک زمان دیگه ای شاید ...... خیلی زیبا بود .... ممنونم ازت ..... پونه

م ر ی م جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:36 ب.ظ http://shodan.blogsky.com

خوب .... نظرت چیه ؟؟حالا می دونی کولر چیه .... نور چیه ... مامان کیه ..... اما پر قو نداری .... مامان دیگه باهات حرف نمی زنه .... دیگه شکلاتها آب دهانت راه نمی اندازه ...... خیلی وقتها دیگه چیزی نیست که بخوای بدونی چیه .....
با این همه
باز روزی نو در راه است
و توباید که مسلح باشی - با عشق اندیشه ، ایمان ، شادی
چاره ای نیست عزیزن من !
باور کن !
زندگی را پر باید کرد ..................
----------------------------------------------------------
زنده باید زیست در آنات میرنده

کیمیا پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 03:13 ق.ظ http://ximia.blogspot.com

من ده سال از تو زودتر به دنیا امدم و اصلا هم گریه نکردم و انها مجبور شدند منو بندازند توی یک لگن اب تا از بی تفاوتی در بیام و کمی گریه کنم بعد گفتند این بچه داشت می مرد ! ای کاش :))

مصطفی جمعه 12 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:36 ق.ظ http://www.m-farahi.co.sr

خوب اگه تو چهار تیر به دنیا آمدی خوب من پنج تیر به دنیا آدم
اگه تو سال شصت به دنیا آمدی خوب من سال شصت و پنج به دنیا آمدم

نوید یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.parande-rooye-sim.persianblog.com

به قول شریعتی :

« علم از خدمتگزاری دین رها شد و به خدمت قدرت آمد و در اختیار قدرتمند قرار گرفت و مبدل به یک سپانتیسم کوته فکرانه و منجمدی شد که « مسیح » را کشت ، اما خود چاکر قیصر گشت ! ماشینی که ابزار دست انسان بود تا او را بر طبیعت مسلط سازد و از بردگی کار نجات دهد بدل به ماشینیزم شد و انسان را در بند آورد ! »





زهرا سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:53 ق.ظ http://zahra-hb.com

تولدتان خیلی خیلی مبارک باشه:)

باران سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:21 ب.ظ

این چه درد جدیدیه که افتاده تو شماها ...
اون از آیه های زمینی که روز تولد وبلاگش بدون خداحافظی (بی ادب ) گذاشت رفت ...
اینم از تو ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد