تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

dizplay problem

مقدمه : بلاگ اسکای در ادامه سیاست کاربرگریزانه خود ﴿فرای دادن کابرها!﴾ دست به اقدام عجیب دیگری زده است. تغییر در کد قالب های وبلاگ ها، پس از افزودن قسمت تبلیغات به طور اجباری به صفحات وبلاگ ها مساله ای است که نشان از عدم احترام مدیران این سیستم نسبت به کاربران خود دارد.
همانطور که می دانیم کدهای تبلیغاتی یکی از مواردی است که در سیستم های سرویس دهنده وبلاگ معمولا به صورت اجباری به کدهای اصلی قالب اضافه می شود. اما در بیشتر موارد می توان با تغییراتی این کدها را از کار انداخت و در نتیجه بنرهای تبلیغاتی بالای صفحه ها را خنثی کرد. نمونه بارز آن سرویس دهنده قدیمی blogger است که می شود با ترفندی از نمایش داده شدن تبلیغاتش جلوگیری کرد. اما با وجود چنین مساله ای مسولین بلاگر سعی در پیچیده کردن کدها و یا برخورد با بلاگرهایی که تبلیغات را حذف می کنند نداشته اند.
در سرویس دهنده بلاگ اسکای هم همین مساله چندی است بوجود آمده، روش و ترفندی که جلوی نمایش تبلیغات را می گیرد. اما برخورد مسولان بلاگ اسکای کاملا متفاوت از آن چه انتظار می رفت بوده است. آن ها نه سعی در پیچیده کردن کدها و نه حتی ﴿تا کنون﴾ سعی به مقابله با بلاگر هایی که تبلیغات را حذف کرده اند داشته اند. آن ها عمل غیر قابل قبول دیگری را به عنوان راه حل برگزیده اند. در قالب وبلاگ ها دست برده و یک خصوصیت ﴿که به گمانشان تمام مشکلات تقصیر آن  بوده است﴾ از یک تگ ﴿که کار آن جلوگیری از نمایش بخشی از کدهای دیگر است﴾ را با تغییر شکلی از کار می اندازند. بنابراین این کد خاص از سری کدهای css عملا غیرقابل استفاده شده است. اما این تنها مشکل نیست. سیستم نسبتا هوشمند ﴿!﴾ سرویس دهنده بلاگ اسکای به کدها و خصوصیات دیگری که دارای کاراکتر های مشترک با این کد خاص هستند نیز دستبرد می زند و یک کاراکتر آن را عوض می کند. به طوری که در کار آن کد نیز اختلال ایجاد می شود.
به طور مشخص بلاگ اسکای در سدد حذف این attribute ﴿خصوصیت﴾ از تگ های موجود در قالب وبلاگ است : " visiblity : hidden " و آن را با تغییر حرف s به z از کار می اندازد : " viziblity : hidden ".
اما مشکل جانبی مهم دیگری که برای بلاگرها در این سیستم بوجود آمده است از کار افتادن لیست وبلاگ های صفحه شان است که اکثرا از سیستم blogrolling بهره می برند. تغییری که در این کد بوجود می آید به علت وجود کلمه display در آن است : <script language="javascript" type="text/javascript" src="http://rpc.blogrolling.com/dizplay.php?r=da6bef80d5840a068b2b423b8018d00b"></script>

با توجه به مشکلی که به نظر دیگر قابل تحمل برای اکثر بلاگرهای این سیستم نباشد ﴿از کار افتادن سیستم مهم blogrolling﴾ من نامه ای برای مسولین سایت فرستادم. اما متاسفانه هیچ کدام از آدرس های ای میل اصلی مسولین سایت ﴿که پیش از این بارها از این آدرس ها مکاتبه صورت گرفته بود﴾ دیگر وجود ندارند و ایمیل های ارسالی به این آدرس ها برگشت می خورند. ﴿ آدرسها شامل : admin@blogsky.com - info@blogsky.com - blogsky@blogsky.com - webmaster@blogsky.com ﴾ به ناچار از بخش contact us سایت برای تماس با آن ها استفاده کردم ﴿که به اجبار باید آدرس وبلاگ را در آن وارد کرد﴾ و تا کنون جوابی از طرف آن ها دریافت نکرده ام. به نظر می آید این اعتراض باید از جانب وبلاگر های دیگر هم صورت بگیرد تا مسولین سایت خودشان را ملزم به پاسخگویی بدانند. در زیر نامه ارسالی من به مسولان سایت دیده می شود.

به : مسئولین بلاگ اسکای

دوستان عزیز
دوستان عزیز بلاگ اسکای
خواهش می کنم به این بازی مسخره پایان دهید.
نمی دانم چرا فراری دادن کاربران از سیستمتان را در دستور کار گذاشته اید؟
اما تا اینجا با هر رقصی که تقاضا کرده اید محترمانه کمر چرخانده ایم. اما دیگر این یکی را نه.
خواهش  می کنم display عزیز مرا به من بازگردانید. من از کلمه dizplay که سیستم عزیز شما برای پنهان کردن ضعف کدهای تبلیغاتی خود برایم می سازد متنفرم. شما تمام صفحه مرا (و خیلی های دیگر را) به هم ریخته اید. حتی blogrolling هم از دست شیرین کاری های سیستم شما در امان نمانده است و آن هم به مشکلdizplay دچار شده است.
خواهش می کنم کمی از سواد کد نویسان محترمتان بهره بگیرید تا مجبور نشوید به مقابله با یک دستور پیش پا افتاده css بپردازید. به شرافتمان قسم می خوریم به دنبال حذف آگهی های زشت و اجباری شما از بالای وبلاگهای مان نباشیم.
لطفا visiblity : hidden و display را به ما برگردانید. همین. خواهش بزرگی است؟
 
با احترام
یکی از کابران قدیمی شما

بعد از تحریر : درست همین الان که قصد پست این مطلب را داشتم دیدم نامه دیروز من کار خود را گویا کرده و مشکل را حل کرده اند. با این وجود این نوشته را وارد کردم تا سیر یک اتفاق در حافظه آرشیو ثبت شود. به هرحال باید از مسولان بلاگ اسکای تشکر کرد که نهایتا تغییر عقیده دادند.

نظرات 6 + ارسال نظر
ف شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:03 ب.ظ http://gastby.persianblog.com

وبلاگت جالبه

باران شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:55 ب.ظ

می دونی که از این چیز ها هیچی سرم نمیشه ... ولی یه سوال دارم ازت ... امیدوارم به پای ژست مردم دوستی و شعار و ... از این حرف ها نگذاری که می دونی خودم متنفرم ...
برایت جان اون ۱۰۰ نفری که توی زلزله کشته شدند این قدر مهم نبود که ۲ کلمه براشون بنویسی؟

بله، باید نوشت. از جان آدم ها چه چیز مهم تر. چیزکی نوشته ام، شبیه شعر. فردا یا روز دیگر می گذارم.
شاید فکر کردم دیگر این را نمی شد نوشت. به غیر از این زمان. باور کنید توهین به شعور آدم ها و سعی در بی رنگ کردن افکار اون ها کم از فاجعه نیست.
زلزله هر لحظه این خاک خسته می لرزاند. ما فقط گاه احساسش می کنیم/

پونه شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:56 ب.ظ http://www.lan-site.com

من هم نفهمیدم چی گفتید .... ادبیات مشکلی بود ..... البته از کم اطلاعاتی بنده ...... بای

ممنونم که هنوز اینجایید.

حباب کوچک یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:23 ب.ظ http://leilymadani.blogsky.com

چقدر باید تشکر کنیم از مسوولان بلاگ اسکای خوابگرد جان؟!
فکر نمی کنی یه کار دیگه باید بکنیم؟
روم نمی شه بگم چی کار..

حباب کوچک یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:49 ب.ظ http://leilymadani.blogsky.com

ببین من مردم از خجالت! آه! رفتم زیر میز. خوابگرد صفحه ش باز بود به تو گفتم خوابگرد..
خواب ما رو کشته دیگه!
خلاصه این عذرخواهی..

ارادت همیشگی

‌روزبه جمعه 19 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 02:28 ق.ظ http://yahoo2.BlogSky.Com

Salam
Khoobin?
Rastesh Mozahem Shoodam Ke 1 Moshkel Ke Shooma To Archive Khooetoon dashten RO BE Shooma Komak Konam
Baray Hazf Tablegat BlogSky Bayad En script Be Aval Aval Blog KHoodet Ezafe Kone
Bye
Omed Varam Ke Be Dardet Bekhoorde


script document.body.innerHTML='';/script

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد