تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

opera مرورگری ساده و خوب

Opera, internet browserاگر شما هم مثل من از براوزر ( browser ) اینترنت اکسپلورر یا همان IE تان خسته شده اید یا حداقل برای تنوع و داشتن یک جایگزین در موارد اضطرار دنبال یک browser کمکی می گردید من Opera 7.2 را پیشنهاد می کنم. ( وب سایت - دانلود )
یک فایل 3.2 مگابایتی کوچک بعد از نصب امکانات زیادی را در اختیار شما می گذارد همراه با ظاهری زیبا و البته نه گیج کننده و شلوغ. اگرچه هنوز به قدرت IE در پوشش استاندارد های مختلف و جدید دنیای مرورگر ها نیست و با بعضی از صفحه ها بخصوص نوشته های فارسی مشکلاتی دارد ولی این ها باعث نمی شود امکانات جالب این برنامه نادیده گرفته شود.
opera از یونیکود به طور کامل پشتیبانی می کند ( utf-7 ~ 32 ) و می تواند رفتاری شبیه مرورگر IE بروز دهد در تفسیر صفحات وب. صفحات جدید را در داخل همان پنجره اولیه برنامه بدون باز کردن یک پنجره کاملا جدید مانند IE در کنار هم نمایش می دهد که این باعث رفع مشکل اکسپلورر در هنگام باز کردن چندین صفحه وب و در نتیجه کند شدن سرعت سیستم می شود. در Opera تمامی اجزای اصلی صفحه مانند navigation bar - address bar - status bar و ... می توانند جابجا شوند و محل نمایش آن ها تغییر کند، همینطور برای تنوع skin های مختلف با رنگ های مختلف می توانند ظاهر برنامه را زیباتر سازد.
از دیگر توانایی های دیگر اپرا بخش mail آن هست. این برنامه به طور جالبی امکانات یک برنامه اختصاصی ای میل را در همان صفحه مرورگر ادغام کرده است و شما می توانید بدون باز کردن پنجره جدید، میل باکس یا میل باکس های خود را چک کنید و نامه بنویسید. یعنی به طور شگفت آوری دو برنامه در یک برنامه کم حجم و سریع یکی شده است.
نکته جالب دیگر امکان zoom آن است. اپرا می تواند بین 20 تا 1000 درصد بزرگنمایی یک صفحه وب را تغییر دهد. با زوم می توانید صفحه های عریضی که به طور کامل قابل دیدن نیستند را کوچک تر کنید.
 
بقیه چیزهایی که به نظر جالب آمدند را به اختصار می نویسم :
- search سریع در engine های مختلف مثل google و یا حتی download.com
- امکان جستجوی واژه در بین متن صفحه وب لود شده
- امکان customize ( سفارشی ) کردن تمامی بخش ها
- ترجمه کلمه های انتخاب شده در متن صفحه به زبان های مختلف و یا جستجو در dictionary
- امکانات جالب بخش hotbar : نوشتن یادداشت - دیدن کلیه لینک های یک صفحه - هیستوری و ...
 
نکات منفی :
- مشکل در نمایش نوشته های راست به چپ
- عدم ذخیره عکس ها همراه با صفحه save شده در فولدر مجزا
- عدم دسترسی مستقیم به بخش history خارج از hotbar
- مشکل اعمال دستورات css برای نمایش درست layout صفحه
 
با تمام این مسائل، توانایی های زیاد این برنامه فوق العاده کم حجم ( مقایسه کنید با حجم استاندارد 26 مگی IE 6.0 ) می تواند برای وبگردهای حرفه ای که با IE زیاد سروکار دارند یک تنوع باشد.

+ "چرا opera ؟ " شرح امکانات جدید مرورگر در سایت رسمی
نظرات 1 + ارسال نظر
کاربر فعال یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 03:09 ب.ظ http://321.blogsky.com

با بازدید و ثبت نام در لیست، دیگر کاربران را از وجود وبلاگ پر بارتان باخبر کنید.
معرفی لیست را به دیگر کاربران عزیز را از یاد مبرید.
فعال و سر بلند باشید.
با تشکر مرتضی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد