تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

آزاد سازی وبلاگ ها ، آرزویی محال ؟!

وبلاگ حسین درخشان را نمی دانم در این چند روز سعی کرده اید از آدرس مستقیمش ببینید یا نه، من از دو سه روز پیش می توانم بدون مشکل ببینمش. البته اطلاعات کاملی درباره بقیه شرکت ها ندارم ولی بهار از شیراز هم مثل من می توانست ببیند. احتمالا از طرف مخابرات از لیست سیاه خارج شده اند.
نکته جالبی که هست، اگر واقعا هودر و وبلاگ های مستقل و شخصی دیگری را که بلاک کرده بودند آزاد کرده باشند، به نظر من این نوع عقب نشینی غیر محترمانه مخابرات است. اتفاقی در اوج اعتراض ها و نامه نگاری ها به وقوع نپیوست، در صورتی که به صورت کاملا محترمانه در ادامه توجیه اشتباه مدیران یک isp می توانست بدون سر و صدا خاتمه یابد ولی مسئولان بی مسئولیت که حتی حاضر به پذیرش عواقب این مسدودیت نبودند راه سخت و نامشخص را دنبال کردند. ولی الان بیشتر پی به بی ثمری کارشان برده اند. مخصوصا حسین با راههای فرعی قابل تاملی که برای خوانندگانش گذاشت بازی را به نفع خودش به پایان برد. آخرین ترفند فوق العاده موثر در آزاد شدن آدرس هودر مطمئنا قرار گرفتن نوشته های وبلاگ سردبیر : خودم در گویا بود که مخابرات را عملا به چالش می خواند.
می توانستند برای دیده نشدن مطالب هودر کل گویا را بلاک کنند ولی این مسیری پرماجرا و خطرناک تر بود بنابراین با ناتوانی کامل در برابر تکنولوژی و هوشمندی شخصی مثل حسین درخشان فعلا به اجبار پرونده او را از جریان انداختند.
اما این آزاد سازی های اخیر منحصر به سردبیر:خودم نمی شوند، وبلاگ های دیگری که بعضا از مدتها قبل، زمانی که هنوز مسدودیت ها گسترش پیدا نکرده بود، بسته شده بودند دوباره قابل دیدن شدند. نمونه بارز آن وبلاگ و سایت هادی خرسندی. 
البته من کاملا با کسانی که معتقدند این داستان هرچه بی سروصداتر باشد باعث کمتر شدن تحریک مخابرات می شود موافقم. نباید با تقابل مستقیم و حریف طلبی تکنولوژیک مخابرات را به رویارویی جدید وادار کرد. به هر صورت باید این اقدام استقبال کرد.

تکمیل و تصحیح : نه کار مخابرات نبوده، این را هودر در صبحانه نوشته است : به علت تغییرات هاستینگ این دو سایت - هودر و صبحانه - فعلا از ایران قابل دیدن هستند.
بنابراین تمام فرضیات من بهم خورد، واقعا متاسفم ای کاش این کار از طریق مخابرات انجام می گرفت تا آدم دلش را خوش می کرد آن ها هم بالاخره عقلشان را بکار انداخته اند. پس این ها را فعلا نگه دارید تا بعد : (