تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

محدودیت فرستادن sms از parsonline

سلام، دیروز و امروز خیلی گرفتاری بود نشد بنویسم. یک چیز جالب الان خوندم از وبلاگ سکتور صفر درباره مشکلی که سرویس sms شرکت پارس آن لاین دارد. فکر من را هم مشغول کرده بود این که چه طور اس ام اس که می فرستی یک بار دریافت می شه ولی یک بار انگار نه انگار، پیغام می ده درست فرستادید ولی واقعا نمی فرستد. من فکر می کردم این مشکل از مخابرات یا بخش مخابراتی ارسال پیام است ولی ظهیر نظر دیگه ای داره : « پارس آن‌لاین برای فرستادن SMS از سایتش فعلا اینطوری عمل میکنه که برای یوزرهای معمولی اجازه میده فقط هر 30 دقیقه یک دونه SMS به موبایل بفرستن از سایتش، امتحان کنین ببینید بیشتر میتونین؟ تازه اگه ISP کش داشته باشه و IPش برای همه یوزرها یه دونه باشه که دیگه بد تر فقط کافیه یه یوز از یوزرهای اون ISP از پارس‌انلاین SMS بفرسته، دیگه یوزر دیگه تو خونه‌ی خودش با همون ISP نمی‌تونه تا 30 دقیقه نشده، از پارس‌آن‌لاین SMS بفرسته! ».
یعنی یک جور محدودیت از روی ip که از جانب خودشان هست نه مخابرات، حتما بخاطر اینکه باید برای فرستاده شدن هر پیغام به مخابرات شارژ بدن. البته راه بهترش این مثل خیلی از سایت های خارجی سرویس دهنده (مثل sms.ac ) یوزرها را ثبت نام می کرد بعد برای هر کدام که مجانی هستند محدودیت تعداد پیام در طول روز می گذاشت. این طوری هم خدمات رایگانش برقرار بود هم خدمات بهتر یا ارزش افزوده اش را پول می کرد.
ظهیر برای این کشفش یک راه حل جالب هم داره که طبق گفته خودش فعلا تا پارس آن لاینی ها نفهمیدن ! قابل استفاده است : « اون‌طوری که من فهمیدم، پارس آن‌لاین روی IP کار میکنه و اجازه‌ی این رو نمیده، حالا اگه سر راهش یه Proxy گوگولی بزاریم، گول می‌خوره و اجازه میده که در عرض 30 دقیقه هرچه می‌خواهد دل تنگمون SMS از پارس آن‌لاین به موبایل بفرستیم...» ادامه
یعنی با استفاده از پراکسی ها هر بار بر طبق خاصیت آن پراکسی با یک ip به صورت ناشناس به صفحه دسترسی پیدا می کنیم و عملا محدودیت بی محدودیت و به قول ظهیر شاید نمی شه جلوی تکنولوژی را گرفت !
نظرات 2 + ارسال نظر
مدیر مسئول جمعه 13 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:31 ق.ظ http://www.saridaily.blogsky.com

مطالب بروز شد:(12/4/1382):::::::::فرار ابراهیم نبوی به فرانسه--------1روزبازداشت من-----------سعید عسگر=2+عشق و شعر یک باتوم دارم برقیه)

پیرفرزانه جمعه 13 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 06:32 ب.ظ http://pirefarzaaneh.blogsky.com

سلام. ممنون که سر زدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد