تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

پرشین بلاگ اولین قربانی ؟

پرشین بلاگ بزرگترین سرویس دهنده وبلاگ ایرانی به صورت غیر رسمی توسط یکی از بزرگترین isp ها - پارس آن لاین - مسدود شد. امکان دسترسی به تمامی آدرس هایی که به .persianblog.com ختم می شود عملا وجود ندارد هرچند آن صفحه آبی معروف stop ظاهر نمی شود ولی با پیغام خطای نیافتن این آدرس مواجه می شویم و البته مدیران پارس آن لاین مسوولیت این کار را نمی پذیرند.
این عمل زشت ، خارج از عرف و رویه ای است که از پارس آن لاینی ها توقع نمی رفت. بدون توجه به هر داستان پشت پرده ای بین مسوولان مربوط، یک isp حق ندارد خودسرانه برای همه کاربران تصمیم بگبرد و محدودیت ایجاد کند، در شرایطی که به اندازه کافی از طرف مراجع رسمی چوب لای چرخ اینترنت گذاشته می شود این عمل از نظر من که بیش از دوسال پیوسته کاربر این شرکت بوده ام غیر قابل قبول و محکوم است و در صورت رفع نشدن آن در تمدید اشتراک خود تجدید نظر خواهم کرد.
از کجا معلوم فردا هم نوبت به بلاگ اسپات و بعد هم بلاگ اسکای نباشد؟ بنابراین باید قاطع و صریح این کار خلاف قانون را محکوم و خواستار رفع محدودیت شد. من به اندازه خود قصد نوشتن نامه اعتراضی به مدیران پارس آن لاین دارم، اعتراضی که باید همه بلاگرها و کاربران با هم انجام دهند.
 
تکمیل : صفحه اصلی پرشین بلاگ قابل دیدن است ولی وبلاگ هیچ یک از کاربران آن دیده نمی شود. نتایج ping آدرس آنها هم request time out یا destination net unreachable است، به این معنی که در gateway یا همان آخرین مرحله اتصال بین isp و اینترنت این آدرس ها بلاک می شود و پیغام خطا گزارش می شود، این پیغام از این ip صادر می شود: 213.217.58.34 . مقایسه نتایج دستور tracert برای خود دامین پرشین بلاگ و یکی از ساب دامین هایش کاملا گویاست.
- tracert drmo.persianblog.com
- tracert persianblog.com
نظرات 1 + ارسال نظر
بهار چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:46 ب.ظ http://www.baharkhanom.blogsky.com

سلام
ممنون که بهم سر میزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد