تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

SMS یعنی زندگی !

هنوز فعالش نکردید ؟! به، از من می شنوید یک لحظه هم معطلش نکنید راحت تر از آن است که فکر می کنید یک شماره پنج رقمی را می گیرید و بعد به اپراتور مشخصات خط را می دهید، تا چهل و هشت ساعت دیگر وارد دنیای اس ام اس یا همان سرویس پیام کوتاه می شوید.
حالا دیگر نمی خواهد ماهیانه برای هر حرف و خبر کوچکی مبلغ زیادی از جیب شما به جیب مخابرات برود، آن را بنویسید و بفرستید با هزینه یک سوم پالس برای هر پیام کوتاه ، باید حتما به کوتاهی صد و خرده ای حرف باشد، اینجا دیگر نمی توانید پر چانگی کنید فقط آن چه می باید گفته شود، یک کلام اصل کلام !
این سرویس آنقدر جالب است که مواظب باشید معتاد نشوید چون آخر ماه یک وقت دیدید چند برابر همه پولهایی که بابت حرفهای با ربط و بی ربطی که هر روز با موبایل می زدید فقط باید بابت این سرویس پیام کوتاه ریزه میزه بدهید، آن وقت است که مخابرات حسرت می خورد چرا این بلای جان را زودتر نازل نکرده بود. این اسی کوچک و دوست داشتنی می شود چیزی مثل چت با این فرق که چت را فقط آخر شبها و روزهای بی کاری به جانش می افتادید و تا یک معامله درست وحسابی توش جوش نمی دادید ولش نمی کردید اما این درست وسط روز و اوج کار سرکارتان می گذارد و با آن زنگهای سکسی و وسوسه کننده اش تا شب دنبال خودش شما را می کشد، پس این هم شد یک وسیله دیگر در راستای طرح ضربتی اشتقال زایی، باز بگویید این نظام بفکر ما نیست ! کلی هزینه می کنند می روند از چین سرویس پیام کوتاه می گیرند که شهروندان عزیز اوقات فراقتشان را دیگر نشینند برای هم درد دل کنند، از همین دور ببوسند روی ماه همدیگر را، فعلا با پیام کوچیک و بعدا با عکس و صدا و خیلی چیزای دیگه !
من یکی که از الان انتظار ظهورش را می کشم، منظورم پدر این پیام کوچیک است MMS. این سرویس نظر کرده از آب گذشته دیگر واقعا زندگی است، آن پسر کوچیکش اگر فقط سرکارتان می گذاشت این پدر بزرگوار شما را رسما وارد بازار کار می کند. این دفعه دیگه هر چه می خواهد دل تنگت بفرست؛ صدا، عکس، فیلم، نوشته و خلاصه هر چیز. با آمدن این گوشی های جدید دوربین دار واقعا شاهکاری می شود، یک دوربین دایما" همراه آن لاین. غیر از این که تا حالا صدای نازنینش را فقط می شنیدی از این به بعد روی زیبایش را هم خواهی دید، پس از این sms های فعلی خوب استفاده کنید تا مخابرات لطفی بکند و این دنیای زیبا را بروی گوشی هایمان بگشاید. حالا می خواهم به طور خلاصه کمی با دید دقیق تر به این نوزاد تازه متولد شده در ایران بپردازم.
 
- فعال کردن و استفاده : با شماره 09990 در ساعات اداری تماس بگیرید، فقط لازم است بعد از وصل شدن به اپراتور مشخصات سیم کارت از قبیل شماره پرونده، نام مالک و شماره خط را بدهید و چهل و هشت ساعت صبر کنید. این کار امکان می دهد شما علاوه بر آن امکانی که پبش از این در گرفتن پیغام های دیگران داشتید خودتان هم بتوانید پیغام بفرستید. البته نیاز به یک تنظیم کوچک در گوشی هم دارید، باید شماره مرکز sms را به عنوان service center برای گوشی خود تعریف کنید. در بخش message گوشی تان چیزی شبیه setup یا همان sms service center پیدا می کنید اینجا باید شماره 9891100500 + را وارد کنید. حالا برای فراستادن باید در بخش write message اول پیغام و بعد شماره تلفن فرد مورد نظر را بنویسید، اگر پیغام درست فرستاده شده باشد پیغام message sent ظاهر می شود، هنگام دریافت هم موبایلتان با یک زنگ خاص شما را با خبر می کند کافی است view کنید پیغام جدید را می توانید بخوانید. برای خواندن کل پبغامهای رسیده باید به بخش read message بروید.
نکته : ۱) برای فرستادن sms به موبایلی خارج از ایران باید حتما ابتدای کد کشور از دو صفر به جای علامت به اضافه (+) استفاده کنید، در غیر این صورت پیغام فرستاده نخواهد شد.
۲) در صورت خاموش بودن یا در دسترس نبودن موبایل مورد نظر پیغام شما تا بیست و چهار ساعت در مرکز sms باقی می ماند و به محض وصل مشترک به شبکه برای او ارسال می شود.
۳) پیغامهای دریافت شده را پس از خواندن پاک کنید، جمع شدن آن ها باعث پر شدن حافظه سیم کارت و عدم امکان دریافت پیغام های جدید خواهد شد.
۴) پیغام نوشته شده نباید از صد و شصت حرف بیشتر باشد.
۵) امکان ارسال و دریافت پیغام با استاندارد unicode به هر زبانی که هر دوگوشی فرستنده و گیرنده آن را ساپورت کنند وجود دارد. یعنی می توان فارسی هم sms فرستاد.
 
- نسل های بعدی sms : به علت محدود بودن sms تنها به ارسال و دریافت متن، سرویس های توسعه یافته تر با امکانات بیشتر در تنوع داده قابل انتقال بوجود آمدند که EMS (Enhansed Messaging Service) e  و MMS (Multimedia Messaging Service) e دو نوع آن می باشد. برای استفاده از امکانات این دو سرویس علاوه بر اراِیه خدمات توسط مخابرات گوشی موبایل هم باید این قابلیت را داشته باشد. گوشی های camera phone جدید اکثرا" از این دو تکنولوژی حمایت می کنند. بوسیله EMS امکان اطلاع از دریافت sms توسط گیرنده وجود دارد، یا عدم محدودیت کاراکتر در MMS و امکان فرستادن عکس و صدا به یک گوشی دیگر یا به یک آدرس ای میل. اطلاعات بیشتر.
 
- ارسال و دریافت sms از طریق اینترنت : متاسفانه در ایران هنوز این ارتباط به طور کامل بوجود نیامده است. برای فرستادن sms به صورت آن لاین سایت های زیادی با امکانات متنوعی وجود دارد که بسیاری با قیمت های بسیار پایین یا حتی کاملا مجانی امکان ارسال به هر نقطه ای را می دهند ولی این نیاز به بوجود اپراتور مرتبط با این سایت در آن کشور دارد. در ایران هم به علت تازه بودن هنوز هیچ کدام از این سایت های نمی توانند به مشترکان ایرانی پیغام بفرستند. تنها امکان ارسال ایمیل و پیغام برای yahoo messenger از طریق sms در ایران با استفاده از امکانات سیستم پیک آسا وجود دارد. برای فرستادن ایمیل از غالب EM Email Subject Message در متن پیغام خود استفاده کنید. بجای Email آدرس گیرنده، Subject موضوغ ایمیل و Message متن ایمیل باید قرار گیرد که آن را به تلفن 09132807760 باید بفرستید، ایمیل شما با آدرس پیک آسا و ثبت شماره شما برای گیرنده فرستاده می شود. همینطور برای فرستادن پیغام به یاهو مسنجر باید از غالب YM YAHOO-ID Message استفاده کنید. این شبکه - پیک آسا - یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه شریف هستند که روی پروژه sms از سال 78 کار می کنند و فعلا این دو امکان را فراهم کرده اند. از برنامه های آینده شان فرستادن sms یعنی مسیر برعکس این از طریق یاهو مسنجر است، همینطور ایجاد دیکشنری آن لاین و غیره. اطلاعات بیشتر در مورد پیک آسا.
 
 
- sms دریچه ای رو به جهان : اس ام اس به علت در دسترس بودن و سریع بودنش به علت آن لاین بودن تغریبا دایمی و طولانی شبکه تلفن سلولی کاربردهای زیادی یافته است، ارسال و دریافت ای میل، دریافت آخرین اخبار، گزارش وضعیت آب و هوا، ترافیک، برنامه مراکز تفریحی فرهنگی و کلا هر اطلاعاتی که برای یک شهروند در هنگام حضور در شهر می تواند مفید باشد. همه این ها به علت منحصر به فرد بودن این وسیله ارتباطی یعنی همان نزدیکی زیاد با فرد در ساعات مختلف می باشد که به آن موقعیت ممتازی می دهد و ارتباط هر چه نزدیکتر آن در مدل پیشرفته این سرویس یعنی MMS با شبکه اینترنت راه را برای انواع کاربردهای دیگر از این بستر فراهم می کند. سرویسی که البته در ظاهر بیشتر فانتزی و سرگرمی است می تواند یک نوع ازتباط آسان و سریع با شبکه جهانی باشد با همان ویژگی های ذاتی دسترسی راحت و نزدیکی زیاد با انسان نسبت با هر وسیله ارتباطی دیگر.
 
اگر شد درباره امکانات MMS و گوشی های جدید بیشتر خواهم نوشت.
نظرات 3 + ارسال نظر
سهراب چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:57 ق.ظ http://elabo.blogsky.com

سلام خوبی ، اگه تونستی یه سری به وبلاگ من بزن و نظر خودتو هم بده در ضمن تازه وبلاگت خیلی باحال و جالبه همینطور پیش روی کنی عالیه قربانت پس یادت نره یه سری بزن و نظر خودتو هم بده

دیوونه چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:51 ق.ظ http://divone.blogsky.com

متشکرم که امدی خوانی و پیغام گذاشتی
اکه باز هم بیایی خوشحالم میکنید هم شما هم دوستانت

دیوانه چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:43 ق.ظ http://divane.blogsky.com

در مورد sms باهات موافقم خیلی باحال است .
یعنی هر چی دلتنگت هر وقت می خواهد بگوست .
من از این به بعد در این آدرس می نویسم
divane.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد