تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

روشهای فرعی برای رسیدن به سایتهای مسدود

در مطلب چند روز پیش نوشته بودم که راه های فرعی دسترسی به سایتهای مسدود شده را می نویسم. توی این نوشته می خواهم چند تا از آنها را معرفی کنم.
- استفاده از web proxy ها : از آنجایی که در اکثر موارد علت عمده جلوگیری از دسترسی به سایتهای اینترنتی گذاشتن یک مانع - فایروال یا به اصطلاح پراکسی - بر روی کامپیوتر واسط، بین ما - به عنوان کاربران شبکه داخلی isp - و دنیای واقعی اینترنت ( که فقط آن کامپیوتر را به عنوان یک کاربر تعریف شده و مجاز - valid - می شناسد ) در isp ها می باشد، ما می توانیم به جای فرستادن درخواست دیدن آن سایت بسته شده به کامپیوتر واسط که در نتیجه صفحه ورود ممنوع را برایمان نمایش دهد، این درخواست را به یک واسط دیگر (که به صورت ظاهر یک سایت معمولی تلقی می شود و امکان دیدن صفحه آن به دلیل نا شناخته بودن برای مخابرات یا مشکلات فنی برایمان وجود دارد) در خارج از مرزهای isp مان می فرستیم و آن سایت بجای ما مستقیما به آن آدرس متصل شده صفحه را می گیرد و به نام و عنوان یک صفحه از سایت خود که مشکلی برای دیدنش از سمت ما وجود ندارد برایمان نمایش می دهد و به این طریق فایروالمان را دور میزنیم. این سایت ها به نام وب پراکسی مشهورند. Anonymisers و Guardster دو نمونه از این سایتها هستند. برای بدست آوردن نتایج بیشتر در صورت مسدود شدن این سایت ها در آینده باید با کلمات کلیدی web proxy یا anonymous web surfing یا مشابه آنها در جستجوگر ها بگردید. نتایج جستجوی گوگل
توضیح: ۱) gurdster را خودم امتحان کردم و مشکلی نداشت غیر از صفحه امروز که نمی توانست بیاورد ولی websiterelay آن را آورد. ( هر دو از طریق رنگین کمان)
۲) برای راحتی کار در عدم مراجعه هر باره به سایت وب پراکسی و طی مراحل آن تا رسیدن به خود صفحه مورد نظر می توان از url راحت و قابل تعویض برای سایت های مختلف که وب پراکسی websiterelay آن را فراهم کرده است استفاده کرد. کافی است جای آدرس را در انتهای این url بعد از /http/ به جای www.emrooz.org با آدرس موردنظرتان عوض کنید و در بخش address مرورگر خود کپی کنید تا به سرعت به صفحه مورد نظر برسید.
 
http://www.websiterelay.com/cgi-bin/nph-public-proxy.cgi/111/http/www.emrooz.org

- استفاده از search engine ها :
 بیشتر آدرس صفحاتی که در موتورهای جستجو ثبت و لیست می شوند برای دسترسی سریع تر تا یک مدت زمان مشخص موقتا در سرور موتور جستجو ذخیره می شود. چون امکان دسترسی مستقیم به آدرسهای مسدود شده نیست می توان از این صفحات ذخیره شده که تحت آدرس آن جستجوگر وجود دارد عملا به صفحه بسته شده دسترسی پیدا کرد. برای این کار به اسم آن سایت یا مطلب مورد نظر search کرده و در لیست نتایج مورد نظر بر روی لینک cached کنار آن صفجه کلیک کنید. عیب این نوع دسترسی بروز نبودن و فاصله زمانی است که بین آخرین زمان ذخیره شدن صفحه در جستجوگر و آخرین تغییرات ایجاد شده در سایت مورد نظر ایجاد می شود، که برای سایتهای خبری نمی توان از این طریق عمل کرد چون ممکن است آن cash دیگر بدرد نخورد.
 
- گرفتن مطالب سایتها از طریق email : ما در دسترسی به مطالب بیشتر از مجرای وب مشکل داریم، پس اگر بتوان این اطلاعات را در غالب دیگری که شامل این فیلترینگ نمی شود دریافت کنیم عملا موفق به عبور از سد ایجاد شده خواهیم شد. گرفتن مطالب سایتها بوسیله ای میل روشی قدیمی اما همچنان کارآمد است که مربوط به زمان محدود بودن دسترسی بعضی از کاربران به اینترنت فقط در حد سرویس میل بود. یعنی تعدادی سرور خودکار گیرنده میل به طور اتوماتیک می توانستند در جواب نامه هایی که با غالب خاص آن ها آدرس صفحه ایی را برایشان میل می کنند آن صفحه را به زمیمه بفرستند. یا گرفتن حتی پاسخ نتایج جستجوی یک آدرس میل یا مطلب خاص در زمانی که search engine ها به شکل امروز گسترده نشده بودند از سرویس های دیگری بود که از این طریق فراهم می شد. یکی از سایت هایی که الان می توان از خدمات پست الکترونیکش برای گرفتن روزانه مطالب یک سایت بهره برد سایت www4mail است. فرستادن مطالب به صورت ای میل در سایت های مسدودی که این امکان را فراهم می کنند روش راحتتری نسبت به استفاده از سایتهای ثالث مثل www4mail است. (مانند امکانی که در وبلاگ هودر ستون سمت چپ قرار دارد که می توان مطلب هر روز را با ای میل دریافت کرد).
 
- پراکسی های دیگر : همانند بحثی که در مورد یک برای استفاده از سایت های وب پراکسی جهت دور زدن پراکسی های محدود کننده isp ها اشاره کردم، می توان این کار را رسمی تر و بدون نیاز به سایت خاصی با منحرف کردن مسیر بدست آوردن محتوای سایت ها از حالت پیش فرض یعنی همین پراکسی یا واسط محدود کننده isp مان با پراکسی خارج از محدوده این isp در اینترنت عملا حالت مستقل از isp را بوجود بیاوریم. برای این کار باید تغییراتی در تنظیمات برنامه مرورگرمان بدهیم. در IE در بخش Tools Internet options Connection می بایست قسمت use a proxy server از بخش Lan Setting را فعال کنیم و آدرس های پراکسی مورد نظر را با شماره پرت آن وارد کنیم. فهرست تعدادی از ip ها و port number های آنان
سیستم peek a booty نیز روش مشابهی دارد با این تفاوت که در آنجا پراکسی های جایگزین فقط یک سری آدرس مشخص نیستند بلکه هر کامپیوتری که این نرم افزار را نسب کند می تواند به صورت یک پراکسی برای بقیه عمل کند و در واقع پیک بوتی یک شبکه متصل شده ناشناس است که با اتصال مخفیانه آن ها از قدرتشان بهره می برد و کاملا غیر متمرکز است.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد