تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

بازداشت سینا مطلبی و ظرفیتهای جدید وبلاگ

خبرها همه واکنشهای نویسنده ها، روزنامه نگاران و همکاران سینا است. بیانیه گروه isitu ، جامعه کاربران ایرانی فن آوری اطلاعات- که سال 80 خود سینا بنیان گذارش بود، زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه عریض و طویلی را برای ایجاد محدودیت در اینترنت تصویب کرده بود و آشنایی من با سینا مطلبی بیشتر در این گروه بود. یا نوشته ابراهیم نبوی - یا داور به قول سینا- درباره اولین برخوردش با او در زمانی که سینا 16 ساله بود و او سردبیر مجله تازه تاسیس گزارش فیلم، علاقه اش به کارگردانی و نوشتن برای سینما و سیاست. ابراهیم نبوی دلنشین نوشته است فصلهای بعدی رابطه اش را با سینا. رابطه ای که به قول خودش بعد از گذشت این همه سال بدون هیچ ذره ای از کدورت مثل علاقه و ارتباط پدر با فرزند بین او و سینا برقرار هست و الان این دوری بیش از گذشته درد آورست برای هردوشان.
مقاله بهنود مثل همیشه نقش خیال را در ذهن می زند و این از هنر اوست و بیان دلنشینش احساسی فراتر از رنجنامه های بی پایان دیگران بر جان می نشاند. جوان تکیده و لاغر و محجوبی که سیاست برایش خارج از بازیها و چپ و راست ها بود و اینترنت برایش از ابتدا جدی ، دفتر روزنامه های شمس محل جولان این مغزهای روشن و دیدهای باز و فکرهای جوان بود، حسین وسینا . نگرانی بهنود از این لجاجتهایی است که با نسل جوان، نسلی که حکومتهایی به قواره صدام و شاه هم حتی نمی راندنشان که سعی به جذب آن ها هم داشتند و اینان با این حداقل که به حمایتشان برای ادامه کار نیاز دارند این طور می کند.
در رویداد هم دو نوشته ای یک + دو )...اما رنگین کمان از این فراتر رفته است، با یک بحث بنیادی به ترد این حکومت از تمامی لایه ها می اندیشد و می گوید که نباید دید و نگفت، چرا که فردا ممکن است نوبت خودمان باشد.
حسین هم از مطرح شدن قضیه در وبلاگ واینر- پدر وبلاگ نویسی - خبر می دهد. همین طور بیانیه ای که توسط پدرام در پتیشن منتظر امضاهای مخالفان این بازداشت است و ظرف چند ساعت بیش از هزار امضا جمع کرده بود.
در مجموع بلاگستان کارکردهای و ظرفیتهای مقفول مانده اش بیش از پیش عیان می شود. ظرفیتهایی در این شرایط استفاده مؤثری از آن ها می شود.
در همان شب 20 آوریل که در هودر خبرش را خواندم بسیار تحریک شدم یک وبلاگ برای پیگیری بازداشت سینا و انتشار خبرها و اظهارنظرهای پیرامونش به طور متمرکز راه بیاندازم، اما برخلاف همه این مدت بعد از تعطیلات که فرصت زیاد و وقت بسیار بود این چند روزه خیلی درگیر بودم تا الان. ببینم اگر کس دیگری این کار را به عهده نگرفته شاید راهش انداختم در آدرسی مثل این : freesina.blogsky.com .
امروز آرشیو وبلاگش را هم پاک کردند، وبلاگ نویسی هم رسما به جرایم و سوابق کیفری اضافه شد، الان هم بازداشتش کردند چون اصرار بر انجام جرم کرده بود و احتمالا تا پشیمان نشود ولش نکنند !
پس لطفا پای اون بیانیه را امضا کنید و اگر خواستید کد لینکش  را از سایت حسین بر دارید روی وب لاگتان در جای مناسب در معرض دید قرار بدید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد